Autoryzowany Dealer Suzuki w Warszawie

eVitara

Suzuki Motor Corporation w Mediolanie prezentuje model „eVitara” - pierwszy elektryczny SUV BEV (Battery Electric Vehicle) koncernu z Hamamatsu. Produkcja „eVitary” rozpocznie się w indyjskiej fabryce Gujarat wiosną 2025 r., a sprzedaż ruszy globalnie, w tym w Europie, Indiach oraz w Japonii, latem przyszłego roku.

Suzuki eVitara powstał z wykorzystaniem rozwiązań modelu koncepcyjnego „eVX”, który w ubiegłym roku pokazano na targach Auto Expo w Indiach oraz na Japan Mobility Show w Tokio. Samochód, zaprojektowany według koncepcji „Emotional Versatile Cruiser”, łączy zaawansowaną technologię z mocną konstrukcją typową dla pozostałych SUV-ów Suzuki. To nie tylko pierwszy BEV Suzuki, ale też pierwszy samochód elektryczny japońskiej marki z nowatorskim napędem na cztery koła „ALLGRIP-e”, zbudowany na platformie „Heartect-e” stworzonej specjalnie dla potrzeb tego projektu. „eVitara” jest zeroemisyjna, przyjazna środowisku i gwarantuje dzielność również podczas jazdy poza asfaltem.

Projekt z charakterem
nowoczesny BEV
i wytrzymały SUV

Motywem przewodnim projektu SUV-a Suzuki jest „High-Tech & Adventure”, co łatwo skojarzyć z zaawansowaniem technologicznym BEV i solidnością SUV-ów Suzuki.

Nowy samochód ma koła o dużej średnicy, duży rozstaw osi i deskę rozdzielczą ze zintegrowanym wyświetlaczem dużych rozmiarów, zaawansowane wyposażenie oraz konsolę środkową w kolorze fortepianowej czerni, która efektownie odbija światło.

Układ napędowy z osiami eAxle
i akumulatorami
litowo-żelazowo-fosforanowymi

BEV konstrukcji Suzuki został wyposażony w oś/osie eAxle (w zależności od wersji, odpowiednio, 2WD lub 4WD), w których zintegrowano silnik/silniki wraz z falownikiem oraz bezpieczne, niezawodne akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe.

Samochód charakteryzuje dobre przyspieszenie w całym zakresie prędkości (od pełnego zatrzymania do vmax).

Elektryczny napęd na 4 koła
„ALLGRIP-e”
z dwiema niezależnymi e-osiami

„ALLGRIP-e”, który jest montowany w modelu e Vitara to elektryczny układ napędu na 4 koła. Przy jego opracowaniu wykorzystano doświadczenie inżynierów Suzuki w off-roadzie. Auto zostało wyposażone w dwie niezależne e-osie, z przodu i z tyłu. System ten zapewnia nie tylko wysoką sprawność i wytrzymałość, ale także pozwala na precyzyjną kontrolę i doskonałą reakcję na gaz.

ALLGRIP-e ma również tryb Trail, który przydaje się z daleka od bitych dróg. W razie utraty przyczepności jednego z kół następuje jego błyskawiczne dohamowanie, a następnie moment obrotowy jest przekierowany na inne koła (funkcja LSD).

Nowo opracowana platforma
„HEARTECT-e”
specjalnie dla BEV

Platforma elektrycznego SUV-a Suzuki jest lekka, chroni przed przebiciem i dzięki krótkim zwisom gwarantuje przestronność we wnętrzu.

Podłogę tak konstruowano, żeby zaoszczędzić miejsce na pojemne akumulatory.

Komentarz prezydenta Toshihiro Suzuki

eVitara to nasz pierwszy BEV, którego opracowaniu poświęciliśmy wiele sił i środków, żeby dla naszych klientów stworzyć łatwy w obsłudze samochód. W zależności od wymagań i rynkowej specyfiki chcemy oferować klientom pojazdy typu BEV, hybrydy oraz auta napędzane CNG.

Wprowadzenie modelu „eVitara” to znaczący krok na drodze do obniżenia poziomu CO2. Będziemy nadal rozwijać ofertę i proponować nowe rozwiązania BEV dopasowane do różnych wymagań, które łączy wspólny mianownik – neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla