Suzuki Fronte, wprowadzone na rynek w 1962 roku, to kompaktowy samochód, który odniósł sukces w Japonii. Druga generacja modelu, znana jako LC10, wyróżniała się stylizacją „butelki coli” i tylnym napędem zapewnianym przez nowy dwusuwowy, umieszczony poprzecznie z tyłu i chłodzony powietrzem trzycylindrowy silnik o pojemności 356 cm3. Najpierw o mocy 25, a potem także 36 KM w wariancie SS.
W 1969 r. wprowadzono do oferty wersję eksportową De Luxe, czyli bohatera tej renowacji, w której zwiększono pojemność silnika do 475 cm3 - dostała ona oznaczenie kodowe LC50.
W Europie w latach 70. sprzedano tylko około 1000 sztuk, z których do dzisiaj przetrwało zaledwie kilka
Suzuki Moto Horiz odrestaurowało jeden z ostatnich zachowanych egzemplarzy Suzuki Fronte 500 De Luxe. Proces ten obejmował piaskowanie karoserii, regenerację zawieszenia oraz odtwarzanie brakujących elementów za pomocą technologii druku 3D.
Unikalność samochodu przy jego renowacji okazała się sporym utrudnieniem.
Samochód od 20 lat nie jeździł. Nie miał powietrza w kołach, w zbiornikach coś tam było, ale nie wiadomo co. Mimo to wyglądał na bardzo kompletny. Niestety rzeczywistość okazała się, bym powiedział, mniej piękna. Po jego sprowadzeniu do Warszawy zaczęliśmy poszukiwać jakichkolwiek informacji na jego temat, dokumentacji technicznej i części zamiennych. Poza ogólnymi danymi właściwie nic nie było dostęp- ne.
Nawet centrala Suzuki w Japonii nie za bardzo była w stanie nam pomóc. Mówili nawet, że najstarszy pracownik Suzuki Motor Corporation nie za bardzo pamięta tę generację. Na szczęście przypomnieli sobie, że belgijski oddział koncernu kilka lat wcześniej mierzył się z podobnym zadaniem. Pisałem więc prośby i zapytania do wszystkich przedstawicielstw marki w Beneluxie, ale przez dłuższy czas się nikt nie odzywał.
Potrzebujesz naprawić samochód?
Potrzebujesz naprawić samochód?